Pre seniorov je dôležité dôkladne si naplánovať cestu a zabezpečiť si komplexné cestovné poistenie. Seniori sú rizikovejšou skupinou, kde stúpa pravdepodobnosť aj závažnejších zdravotných problémov, ktoré sa môžu prejaviť práve počas cestovania. Dovolenka je relax, aj určitý stres a záťaž pre organizmus a aj na pohľad menej závažný úraz môže mať u seniora ťažšie následky.
V poisťovni Allianz poistia seniorov v rámci cestovného poistenia bez obmedzenia veku, od 71 rokov majú seniori sadzby zvýšené, ale v rámci plnenia majú rovnaké plnenie ako ostatné vekové kategórie. V prípade poistnej udalosti im poisťovňa kryje liečebné náklady bez limitu, náklady na prevoz do zdravotníckeho zariadenia, vyšetrenie, ošetrenie, hospitalizáciu, nutné zákroky, prevoz do SR a prípadné trvalé následky úrazu. Celoročné cestovné poistenie pre vekovú kategóriu osôb starších ako 70 rokov Allianz nedojednáva.
Poisťovňa Union pre seniorov nad 70 rokov uzatvára individuálne (krátkodobé) cestovné poistenie. Celoročné cestovné poistenie pre vekovú kategóriu osôb starších ako 70 rokov nedojednáva. V prípade existujúcich a chronických ochorení, poistenie v týchto prípadoch kryje iba náklady súvisiace s poskytnutím nutného alebo neodkladného ošetrenia, ktoré sú nevyhnutné na odvrátenie bezprostredného ohrozenia života alebo zdravia poisteného, pričom na toto krytie nemá vek poistenej osoby vplyv. Poisťovňa Union odporúča, pokiaľ trpí klient chronickým ochorením, aby konzultoval svoju cestu do zahraničia s ošetrujúcim lekárom a poisťovni to vedel aj preukázať.
Poisťovňa Dôvera poskytuje zdravotné poistenie rovnaké pre všetkých poistencov a poistenky bez ohľadu veku.

Čo nie je poistené, lieky a konzultácia
Oproti štandardnému úrazovému poisteniu v rámci cestovného poistenia v Allianzi nie je poistená smrť v dôsledku úrazu, ani poistenie rizikových športov, prác a činností.
Seniorom odporúčajú tiež konzultovať plánovanú cestu s lekárom, najmä ak majú zdravotné problémy alebo pravidelne užívajú lieky. Na cestu si treba vziať dostatočné množstvo liekov, ktoré pravidelne užívate a odporúčame aj informovať sa o dostupnosti zdravotnej starostlivosti v cieľovej destinácii. Podobne aj poisťovňa Union kryje iba náklady súvisiace s poskytnutím nutného alebo neodkladného ošetrenia, ktoré sú nevyhnutné na odvrátenie bezprostredného ohrozenia života alebo zdravia poisteného, pričom na toto krytie nemá vek poistenej osoby vplyv. Odporúčame, aby klient, pokiaľ trpí chronickým ochorením, konzultoval svoju cestu do zahraničia s ošetrujúcim lekárom a poisťovni to vedel aj preukázať
Na čo si dať pozor ak cestujete s vnúčatami
Pri cestovaní s vnúčatami je dôležité zabezpečiť cestovné poistenie pre deti, ktoré im kryje liečebné náklady, ale aj úraz, trvalé následky úrazu, smrť a tiež batožinu a zodpovednosť za škodu. Pri cestovaní s deťmi je dôležité myslieť na zodpovednosť za škodu,
upozorňuje špecialistka z poisťovne Allianz, Helena Kanderková, keďže v rámci zodpovednosti pomerne často poisťovňa Allianz rieši poškodenia, ktoré spôsobili deti. Ide najčastejšie o poškodený nábytok či zariadenie v ubytovacích zariadeniach. Riešili sme prípad, keď deti pri pobyte v zahraničí poškodili majiteľovi bytu reproduktory, za ktoré sme vyplatili 904 eur. Kuriózny bol aj prípad, keď klient pri prudšom pohybe vo vlaku zhodil cestujúcemu laptop, za ktorý sme zaplatili skoro 900 eur. Pri cestovaní s deťmi odporúčame dbať na bezpečnosť detí, najmä pri aktivitách ako plávanie alebo športové hry. Uistite sa, že máte všetky potrebné dokumenty, ako sú cestovné pasy a súhlasy rodičov, ak cestujete bez rodičov vnúčat, pripomína Helena Kanderková
Na čo myslieť ak cestujú imobilní – lietadlom, autobusom?
Imobilní cestujúci by mali vopred informovať dopravcu o svojich potrebách, aby bola zabezpečená vhodná asistencia počas cesty. Pri cestovaní lietadlom alebo autobusom je dôležité preveriť, či dopravca poskytuje služby pre imobilných cestujúcich, ako sú špeciálne sedadlá alebo pomoc pri nastupovaní a vystupovaní.

Čo sa môže stať a aké sú riešenia?
Poisťovňa Allianz riešila minulý rok prípad 78-ročného klienta, ktorý si po pošmyknutí vo vani v USA zlomil nohu. Po nutnej operácii sa u neho vyvinula anémia, ktorá si vyžiadala mesačnú hospitalizáciu. Za liečebné náklady a následnú leteckú repatriáciu na Slovensko uhradila poisťovňa 320-tisíc eur. V inom prípade potreboval 71-ročný klient akútnu zdravotnú starostlivosť kvôli zhoršeniu chronického nestabilizovaného ochorenia. Za akútnu starostlivosť vyplatil Allianz viac ako 133-tisíc eur. Repatriáciu a následné kontroly si v tomto prípade musel hradiť klient sám, keďže išlo o chronický stav.
Ako riešiť problémy vzniknuté v hotelových zariadeniach?
Pri poistných udalostiach, ako sú pády v kúpeľni, zdravotné problémy spôsobené jedlom, alebo iné, je dôležité okamžite kontaktovať hotelový personál a poisťovňu, ktorá vás nasmeruje do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia. Cestovné poistenie kryje náklady za liečbu. V prípade nespokojnosti so službami, napríklad nefunkčná klimatizácia, odporúčame najprv riešiť problém s hotelovým personálom. Ak nie je možné dosiahnuť uspokojivé riešenie, je možné zvážiť podanie sťažnosti a konzultáciu s právnym poradcom. Cestovné poistenie môže tiež poskytovať asistenciu pri riešení takýchto sporov.
Čo robiť ak vznikne na dovolenke poistná udalosť
Čo najskôr nahláste udalosť asistenčnej službe alebo online. V prípade ohrozenia života najprv kontaktujte záchranné zložky.
Po nahlásení škody poisťovňa klienta inštruuje o ďalšom postupe. Ak je to potrebné, asistencia v zahraničí vyhľadá zdravotnícke zariadenie, zaistí garanciu nákladov alebo prepravu pacienta do vlasti. Všetky doklady potrebné k poskytnutiu poistného plnenia (lekárske správy, potvrdenia o platbách…) si starostlivo uschovajte a po návrate predložte potrebné doklady poisťovni.
Zdroj Foto: https://pixabay.com/